تحقق منشور اخلاقی دولت یازدهم در بجستان با طرح مرکز ارتباطات مردمی

سرپرست مرکز پژوهش‌های راهبردی شورای شهر بجستان خبر داد :

بهره‌مندی 30 هزار شهروند بجستانی از خدمات مراکز ارتباطات مردمی

سرپرست مرکز پژوهش‌های راهبردی شورای اسلامی شهر بجستان از بهره‌مندی 30 هزار شهروند بجستانی از خدمات مراکز ارتباطات مردمی خبر داد.

نوید کمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجستان اظهار داشت: بنابر پژوهش‌های صورت گرفته در راستای تحقق دولت الکترونیکی و افزایش سهم مردم در مدیریت شهری بجستان راه‌اندازی مراکز ارتباطات مردمی در مجموعه فرمانداری و شهرداری بجستان سبب جلب رضایت 84.8 درصدی شهروندان بجستانی شده است.

وی با اشاره به اهمیت گسترش روابط‌عمومی الکترونیک در بین دستگاه‌های اجرایی افزود: در دهه‌های اخیر و به‌طور ویژه پس از پایان جنگ جهانی دوم و شکل‌گیری جوامع اطلاعاتی در پرتو افزایش دانش و آگاهی عمومی در سطح جهان، دولت‌های جهان با درک اهمیت مشارکت مردمی در توسعه سیاسی و شکل‌گیری قدرت ملی دریافته‌اند که اگر مردم و به‌طور کلی ملت، سیاست‌های نظام سیاسی حاکم با محوریت دولت را درک نکرده و از آن‌ها حمایت نکنند،‌ آن سیاست‌ها در اجرا و هدایت ناکام می‌ماند.

خبرگزاری فارس بجستان ، نوید کمالی ، مرکز ارتباطات مردمی ، مرکز ارتباطات مردمی  فرمانداری ، بجستان ، اخبار بجستان

مشاور حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بخشداری مرکزی بجستان افزود: خوشبختانه در دهه‌های اخیر و به‌طور ویژه در دو دهه گذشته دولت‌ها درپی الگو‌ها و رویکردهای بهتری برای مطلع ساختن، ‌مشورت و درگیر ساختن مردم در فرایند تدوین خط‌مشی هستند، لذا در اندیشه سیاسی امیر مومنان حضرت علی(ع)، دولت ماهیتی الهی و مردمی دارد و مشروعیت دولت اسلامی در مقبولیت مردمی آن است.

وی با اشاره به اهمیت تسهیل فرایند مشارکت مردمی در عرصه مدیریت گفت: دولت‌هایی که به عموم مردم امکان مشارکت می‌دهند، برای تصمیم‌گیری در موقعیت بهتری قرار دارند و تصمیمات آن‌ها از پشتیبانی عمومی بیشتری برخوردار می‌شود در حقیقت نمادی از عزم راسخ دولت برای مشارکت آحاد مردم در تصمیم‌گیری‌های کلان و سپردن امور به دستان پرتوان آن‌ها است.

مشاور حوزه پژوهش و فناوری شورای اسلامی شهر بجستان تصریح کرد: خوشبختانه مرکز ارتباطات مردمی فرمانداری بجستان با تکیه بر گفتمان ارائه شده از سوی دولت تدبیر و امید و با اتکا بر مفهوم دولت الکترونیکی و تلاش در راستای برقراری تعامل دوسویه و کارآمد بین مسئولان اجرایی و مردم در سال گذشته به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی شد که خوشبختانه امروزه در حالت حداقلی بیش از 600 تا 700 کاربر به‌صورت روزانه از خدمات ارائه شده آن بهره می‌برند.

کمالی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ارتباط با فرماندار در بجستان تصریح کرد: با فعال‌سازی سامانه ارتباط مستقیم با فرماندار مبتنی بر web و تلفن همراه شهروندان بجستانی قادر شدند به‌صورت رایگان و شبانه‌روزی از دور افتاده‌ترین روستاهای شهرستان با فرمانداری ارتباط برقرار کرده و پیام‌ها، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را به اطلاع نمایندگان دولت در شهرستان برسانند.

وی افزود: در نتیجه حمایت فرماندار بجستان از طرح مرکز ارتباطات مردمی فرمانداری امروزه پر مخاطب‌ترین درگاه خدمات دولت الکترونیکی در بجستان است.

کمالی از پاسخگویی به تمام پرسش‌ها و اطلاعات ارسالی شهروندان بجستان در سامانه ارتباطات مردمی فرمانداری خبر داد.

 

/ 0 نظر / 27 بازدید